تمرينهايي براي تسکين درد عصبي ديابت

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

اگر هرگونه سوال و یا اشکالی در رابطه با این زمینه و یا هر زمینه تحصیلی
مانند: مدرسه ، دانشگاه ، کنکور ، ارشد ، دکتری ، نظام وظیفه و... دارید ؛

...کافیست با ما تماس بگیرید

شماره تماس از خط ثابت 02170705003

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل



تمرين‌هايي براي تسکين درد عصبي ديابت



وب سايت نبض ما: اگر به علت ديابت، درد عصبي يا نوروپاتي محيطي داريد، شواهدي وجود دارد که فعاليت فيزيکى ممکن است موجب بهبود يا تشديد درد عصبي ديابت شود.


در اين تمرين هايي براي بهبود درد عصبي ديابت را به شما معرفي کنيم.


انجام ورزش هاي سبک


درد عصبي ديابت با تمرينات ساده ورزشي بهبود مي يابد. تمرينات ساده و سبک براي بسياري از افراد مبتلا به ديابت مفيد و قابل تحمل هستند. تمرين هايي مانند شنا، ايروبيک در آب و يوگا معمولا انتخاب هاي خوبي هستند.


اين تمرين ها همچنين ممکن است به شما در بهبود مهارت هاي تعادل و آرامش کمک کنند. تمرينات سنگين ممکن است علائمي مانند نوروپاتي محيطي را بدتر کنند يا موجب آسيب شوند. انجام ورزش هاي سبک به بهبود درد عصبي ديابت کمک مي کند.


غلبه بر ترس


براي بسياري از افراد مبتلا به ديابت و نوروپاتي محيطي، يک برنامه ورزشي منظم چيزي است که آن ها براي مدتي انجام نداده اند. شما بايد ورزش کنيد، اما به آرامي و به تدريج در طول روزها و هفته ها شروع کنيد. مي توانيد حدود 30 دقيقه در روز، پنج بار در هفته ورزش کنيد.


تمرين تعادل


با نوروپاتي محيطي (بيماري اعصاب محيطي)، گاهي ايجاد تعادل دشوار است. با انجام برخي تمرينات ساده، مى توانيد تعادل را بهبود بخشيد. به عنوان مثال، مي توانيد با استفاده از بازوهاي خود به آرامي از روي يک صندلي بلند شويد تا به شما کمک کند.


اين تمرين را مي توان به راحتي چندين بار در طول روز تکرار کرد و مي تواند نشان دهد شما توانايي انجام کارهاي ساده را بدون درخواست کمک از ديگران داريد. تعادل بهبود يافته به شما کمک مى کند که گام ديگري در برنامه ورزشي خود برداريد و تسکين درد عصبي ديابت تان کمک کنيد.


راه رفتن با نوک پا


تمرينات ديگري هم وجود دارد که مي تواند تعادل را بهبود بخشد. براي مثال، ايستادن نزديک به يک جسم ثابت (يک ميز يا يک صندلي). بايد به آرامي روي انگشتان خود بلند شويد و موقعيت خود را تا زماني که مي توانيد حفظ کنيد. اين کار را مي توانيد هر روز انجام دهيد و بهتر است حداقل سه بار تکرار شوند،


تعادل در يک پا


افزايش دشواري در ورزش مي تواند مزاياي بسيار خوبي براي کساني که با نوروپاتي محيطي ناشي از ديابت دارند، داشته باشد. يکي از اين کارها تلاش براي تعادل بر روي يک پا است.


قبل از تلاش براي انجام اين کار بايد در کنار يک شيء پايدار در حالت تعادل قرار بگيريد. تلاش براي انجام تعادل روي هر پا براي 30 ثانيه بدون تکيه به يک جسم ثابت، يک هدف معقول است. اين کار علاوه بر اينکه به اعتماد به نفس، قدرت و تعادل شما کمک مي کند، مي تواند در تسکين درد عصبي ديابت موثر باشد.


چکاپ قبل از ورزش


لازم است براي تسکين درد عصبي ديابت ، قبل از هرگونه ورزشي با پزشک تان م کنيد. پزشک شما احتمالا قلب، چشم ها و پاهاي شما را براي تعيين بهترين نوع ورزشى که مي توانيد بسته به هرگونه معلوليت انجام دهيد، بررسي مي کند. مراقبت هاي ويژه ي پا بايد انجام شود چرا که نوروپاتي محيطي ممکن است زماني به ميان آيد که شما متوجه تاول و زخم هايى روي پاهايتان شويد که در حال پيشرفت باشند.


کفش مناسب


افراد ديابتى مبتلا به نوروپاتي محيطي بايد توجه ويژه اي به پاهايشان داشته باشند. يک جفت کفش ورزشي مناسب يکي از راه هاي خوب براي جلوگيري از مشکلات پا، مانند زخم، خراش يا تاول است. کفش نامناسب مي تواند درد عصبي ديابت را بدتر کند.


همراه داشتن خوراکى قندى


افراد مبتلا به ديابت که ورزش مى کنند بهتر است همراه خود يک خوراکى داشته باشند تا در صورت افت قند خون به دليل ورزش چيزى بخورند.


قند خون و ورزش


براي افرادي که مبتلا به ديابت با نوروپاتي محيطي (نوروپاتي يک نوع اختلال عصبي مي‌باشد که روي مقدار حساسيت و تحريک‌ پذيري اعصاب دست و پا اثر مي‌گذارد.) يا مشکلات ديگري هستند، ايده خوبي است که ميزان قند خون قبل و بعد از ورزش را چک کنند.


اگر متوسط ??قند خون شما بيش از 250 ميلي گرم در دسي ليتر باشد و شما ديابت نوع يک داشته باشيد، ممکن است بخواهيد کتون ها در ادرار را بررسي کنيد. اگر کتون ها متوسط ??يا زياد باشند، تمرين بايد تا زماني که سطح کتون پايين يا صفر شود ،به تعويق بيفتد.


با دوستان ورزش کنيد


درد عصبي ديابت کلافه کننده است اما ورزش مي تواند براي فرد مبتلا به ديابت علاوه بر لذت، يک رويداد اجتماعي باشد. شما و يک دوست مي توانيد زمان خوبي داشته باشيد و يکديگر را تشويق کنيد تا به آرامي پيشرفت کنيد.


کار جديدي را امتحان کنيد


هنگامي که اعتماد به نفس و تعادل بيشتر ايجاد کرديد، ممکن است زمان براي انجام يک فعاليت جديد باشد. برخي از پيشنهادات شامل بولينگ، رقص، گلف، و يا هر ورزش ديگري است که از فعاليت روزانه شما متفاوت است.


به طور کلي افراد مبتلا به ديابت هميشه بايد با پزشکان خود در مورد اين که کدام برنامه ورزشي براي آنها مناسب است م کنند. افراد مبتلا به ديابت نياز به تمرين منظم در درمان مداوم خود دارند تا درد عصبي ديابت بهبود يابد.



ãäÈÚ

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها